Звіт перед громадськістю 2019-2020 н.р.

Заклад дошкільної освіти №34 «Перлина» працював згідно основних положень  Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Національної доктрини розвитку освіти України в XXI столітті, Положення про дошкільний навчальний заклад, законів України «Про охорону дитинства», « Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», Конвенції про права дитини, а також згідно Колективної угоди між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом, Правил внутрішнього трудового розпорядку, Статуту, посадових та робочих інструкцій, Програми розвитку ДНЗ на 2015- 2020 роки, Базового компоненту дошкільної освіти та річного плану.

Імідж дошкільного закладу залежить від персонального внеску завідувача та діяльності органів самоуправління (Ради закладу, батьківських комітетів груп, профспілкового комітету, педагогічної ради, загальних зборів батьків та членів трудового колективу, ради з питань харчування). Протягом навчального року працювали всі комісії, які контролювали організацію роботи з атестації педагогічних кадрів, охорони праці і безпеки життєдіяльності, виконання Інструкції з організації харчування, оприбуткування матеріальних цінностей.

Управлінські дії та рішення завідувача у 2019 – 2020 навчальному році були спрямовані на реалізацію завдань

  • – Охорони життя і здоров’я дітей;
  • – Організації якісного, різноманітного та калорійного харчування;
  • – Виконання приписів контролюючих органів: СЕС, пожежного нагляду;
  • – Навчально – виховної роботи, запланованої річними та календарними планами;
  • – Підвищення кваліфікації педагогічних кадрів та їх атестацію;
  • – Матеріального забезпечення шляхом участі у формуванні бюджетного запиту на 2019 – 2020 н. р. та цільове використання бюджетних коштів;
  • – Тісного співробітництва з батьками та громадськістю;
  • – Створення позитивного іміджу дошкільного закладу.

У 2019 – 2020 н. р. було укомплектовано дві старші групи згідно потребам батьків, тобто всі діти 5-ти річного віку мікрорайону і не тільки були охоплені дошкільною освітою. Вся навчально – виховна робота з дітьми планувалася і проводилась  відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, програми «Дитина в дошкільні роки» К. Крутій, методичних рекомендацій щодо організації навчально – виховного процесу, віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти.

Освітньо-виховна роботу з дітьми 6-го року життя будувалася на основі особистісно орієнтованого підходу до дошкільників, що забезпечило розвиток та саморозвиток дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів, інтересів, ціннісних орієнтирів та суб’єктивного досвіду, можливість реалізувати своє «Я».

Але у зв’язку із закриттям дитячих садочків на карантин,через поширення хвороби «COVID-19» на кінець року не було проведено моніторинг рівня знань дітей щодо  засвоєння програмових завдань дітьми.

Якість реалізації пріоритетних завдань ДНЗ вивчалася також під час тематичного та інших видів контролю, які були спрямовані на систематичне вивчення стану роботи педагогічних працівників, виконання програми виховання і навчання дітей дошкільного віку і надання вчасної допомоги педагогам.

Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених  упродовж навчального року показав, що всі вони носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню  професійної компетентності педагогів.

Можна зробити висновок, що заплановані заходи були виконані на 95%.

Причини невиконання запланованих заходів- плинність педагогічних кадрів протягом року та не можливість закінчити навчально- виховний процес у зв’язку з початком карантину, по’язаним з хворобою «COVID-19».

 

У зв’язку із веденням карантину, спричиненим  хворобою «COVID-19» з 11 .03.20 по 08.03.20 всі педагоги закладу працювали на віддаленій роботі вдома. Частину цього періоду педагоги знаходилися у тарифній відпустці. Іншу частину відпрацьовували відповідно до складеного індивідуального плану роботи на час карантину.  Робота велася за 4-ма напрямками: самоосвіта, робота з дітьми, робота з батьками, покращення дидактичної бази.

З напрямку самоосвіти

 вихователі прослухали вебінари:

·          на порталі «Всеосвіта» (Сидорова Н.П.-5, Плешивих Н.В.- 3, Пустовалова С.М.-2, Муравченко Л.А.- 5, Фетіслва В.В.- 6, Рукавицина О.О.- 5, Снігар С.М.-4); вихователь- методист розмістила свої власні матеріали в бібіліотеці «Всеосвіти» за темою «Підготовка руки дошкільника до письма»;

·         на MCFR (Рукавицина О.О.-2, Муравченко Л.А.-1, Фетісова В.В.-5).

      з батьками робота проводилася дистанційно на веб-сайті дошкільного закладу (https://zdo34.in.ua), за цей період проведено:

·         консультації для батьків: «Сенсорний розвиток дітей», «Чисті руки» -Муравченко Л.А., «Розспівування дошкільнят», «Танок за методикою К.Орфа вдома» – Пустовалова С.М., «Граємо в м’яч вдома», «Профілактика постави», «Фізкультура вдома- швидкий біг», «Цікавий м’яч» –  Плешивих Н.В., «Діти на карантині», «Карантин- це не відпустка», «Літній відпочинок дітей- корисні поради» – Фетісова В.В., «Вправні пальчики», «Як познайомити дітей з днем космонавтики», «Навчання грамоти» – Зуєва С.І., «Ігри для дошкільнят. Робимо самі» – Сидорова Н.П., «Патріотичне виховання через гру» Снігар С.М.;

·         майстер-клас з виготовлення спортивного обладнання- Плешивих Н.В.;

·         практикум для дітей і батьків «Використання пальчикового театру у розповіді казки «Ріпка» – Муравченко Л.А.;

·         відео -марафон «Мій цікавий карантин»;

·         практикум “Розповідаємо пальчиками”- Муравченко Л.А.

          з дітьми закладу було проведено :

·         перегляд запису інтерактивного онлайн заняття:    «Пригоди Мурзика» від Благодійного фонду «Щаслива лапа»;

·         діти взяли участь у відео-марафоні «Я навчився гарно мити ручки» для дітей-вихованців закладів дошкільної освіти Краматорська, з 30.03.2020 по 03.04.2020;

·          9 сімей закладу взяли участь у міській фотофесті «До здоров’я і спорту разом з мамою і татом»  09.квітня 2020;

·         13 по 19 квітня пройшла  онлайн- виставка поробок «Великодні сувеніри», прийняло участь 24 вихованці;

·         проведено майстер – клас витинанки «Писанки» до Великодня- Муравченко Л.А.;

·         проведено  практикум для дітей і батьків: «Граємо пальчиками і розвиваємо мовлення» -Муравченко Л.А.;

·         проведено онлайн фізкультхвилинка « 10 хвилин здоров’я»- Плешивх Н.В.;

·         проведено онлайн раноква гімнастика – Плешивих Н.В., Муравченко Л.А.;

·         діти старшого віку долучитись до інтерактивного онлайн заняття «Ми і тварини на карантині»  від Благодійного фонду  «Щаслива лапа»;

·         проведено майстер-клас «Лебідь» – Муравченко Л.А.;

·         приєдналися до творчого майстер-класу в прямому ефірі 8 травня разом з  ілюстраторкою дитячих книжок Іреною Панаріною. (на інстаграм-сторінці видавництва “Ранок”) ;

·         залучилися до онлайн читання з авторкою Грася Олійко  «Історія, яку розповіла Жука» ,  трансляція відбулася на сторінці БФ «Щаслива лапа»;

·         проведено музичні онлайн заняття на ресурсі Zoom- Пустовалова С.М.;

·         долучились  до  презентації книжки української письменниці Таїс Золотковської “Мені (не) потрібен собака”  22 на інстаграм-сторінці видавництва «Ранок»;

·         проведено онлайн виставка дитячих малюнків до Дня перемоги «Ніколи знову»

          для покращення дидактичної бази :

·         виготовлено комплекс дидактичних ігор на тему «Моя Україна»: гра  «Українські свята», «Національні страви»,  «Керамічний посуд»,  «Де чиє?»,  «Традиційні та сучасні іграшки»,  «Веселий ярмарок»- Рукавицина О.О.;

·         виготовлено нетрадиційне фізкультурне обладнання –Плешивих Н.В.;

·         вихователь Сидорова Н.П. підготувала для дітей дидактичну ляльку (пошила одяг для літнього, зимового, весняно-осіннього сезону);

·         проведено онлайн конкурс лепбуків  «Моя країна Україна»;

·         вихователь Зуєва С.І. виготовила настільні ігри: «По чому пересувається транспорт?», «Хто чим керує?», «Що з чого зроблене?», «Що чим заправили?», «Спільне-відмінне», «Лото», «Продовжуй ряд», «Назви транспорт за прикметами», «Склади ціле», «Пазли», «Картинки складай-правила вивчай!»

·         вихователь Муравченко Л.А. виготовила серію ігор з пластиковими кришками;

·         вихователь Снігар С.М. зробила для дітей середнього та старшого дошкільного  віку дидактичні ігри “Знайди украінський прапор” та “Склади украінський герб;

вихователь Сидорова Н.П. підібрала матеріал та склала картотеки з розвитку мови – “Чистомовки для дітей дошкільного віку”, “Ігри на розвиток навчаємося іменниками: мій, моя, моє, моi”.

Одним з напрямів роботи дошкільного закладу є включеність в інноваційну діяльність. Інноваційна  діяльність в закладі здійснюється відповідно до Закону України «Про інноваційну діяльність» Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності, про порядок  здійснення інноваційної діяльності, затвердженого наказом МОН України від 07.11.2000р. №522.

Одним з напрямів роботи дошкільного закладу є включеність  в інноваційну діяльність. Інноваційна діяльність в закладі здійснюється відповідно: Закону України «Про інноваційну діяльність», «Положення про порядок здійснення  інноваційної  освітньої  діяльності»   затвердженого наказом МОН України від 07.11.2000 р. № 522.

В дошкільному закладі створена система роботи щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес. В 2019-2020 навчальному році педагоги впроваджували в роботу технологію «Художнє слово та дитяче мовлення» Н.Гавриш. Проведені відкриті заняття, зроблено аналіз переглянутих занять, обговорені підсумки та доведено ефективність використання технології в старших групах.

Також, педагоги були ознайомлені з методикою Н.В. Гавриш «Ознайомлення дітей з предменим довкіллям на прикладі методу бесіди», якою зацівавився педагог середньої групи №5 Снігар С.М. та побажала досконало її вивчити в наступному році та опробовувати в старшій групі.

Протягом року було апробовано технологію К.Крутій «Використання  схем –моделей у лексично-граматичній роботі» , яка показала підвищення показників зв’язного мовлення у дітей старшого віку. Рекомендовна до впровадження у наступному навчальному році.

Враховуючи особливості педагогічного колективу за рівнем освіти, стажу, кваліфікації вихователем-методистом запроваджено систему індивідуального супроводу педагогів щодо процесу впровадження інновацій, з зазначенням завдань та найбільш ефективних методів.

Пріоритетними завданнями колективу щодо здійснення інноваційної діяльності визначено: впроваджувати технологію К.Крутій «Використання схем- моделей у лексично- граматичній роботі»; апробовувати технологію Н.Гавриш «Ознайомлення дітей з предметним довкіллям на прикладі методу бесіди»; обрати одну нову технологію для вивчення на новий навчальний рік; використовувати інформаційні технології для забезпечення якості методичного навчання, підвищення професійної компетенції педагогів. Одним з напрямів інноваційної діяльності педагогів є впровадження медіа-технологій в освітній процес. Використання медіатехнологій в навчальному процесі з дітьми робить процес пізнання яскравим, цікавим і таким, що надовго запам’ятовується (електроні презентації, розвиваючі завдання та ігри, мультфільми тощо).

На виконання річних завдань, календарного планування було проведено з дітьми:

·         Екскурсії:

–          До школи №22 з дітьми старших груп;

–          На урок фізкультури до школи №22 з дітьми старших груп;

–          До Вічного вогню на День визволення Краматорська;

–          В дитячу бібліотеку до Всеукраїнського дня бібліотек;

–          На пошту до Всесвітнього дня пошти.

·         Музично-спортивні розваги:

–          До Дня машинобудівельника та Дня міста;

–          «Осінь золота»;

–          Козацькі розваги до Дня українського козацтва;

–          Новорічні свята;

–          Народні обряди під час новорічних свят (колядування, щедрування);

–          «З Днем народження, садочок!»;

–          Інтелектуальна розвага «Хай в серці кожної дитини живе любов до України» (до Міжнародного Дня рідної мови).

·         Акції:

–          «Уважний водій» в рамках Тижня безпеки дорожнього руху;

–          «Важко птахам взимку. Дамо їм підтримку.»

·         Тематичні заняття:

–          День художника;

–          Всесвітній день тварин;

–          До Дня української писемності та мови;

–          День домашніх тварин;

–          День Соборності України;

–          Тематичний День рідної мови;

–          До Дня народження Т.Г. Шевченка;

–          До Всесвітнього дня науки.

·         Виставки:

–          «Осінній вернісаж» (малюнки);

–          «Оце так зима!» (малюнки);

–          «Українські слова в малюнках дошкільнят»;

–          «Надійшла весна прекрасна, багатоцвітна, тепла, ясна»;

·         Конкурси:

–          Творчих робіт на вулиці «Осінні фантазії»;

–          На краще виконання вірщів «Україна – рідний край»;

–          «Розумники та розумниці»;

·         Співпраця з ЗОШ №22:

–          Екскурсія дітей старших груп до школи з метою знайомства;

–          Сумісний урок фізкультури з вихованцями старших груп та школярів;

–          Виготовлення вітальних листівок для вчителів в ЗОШ№22;

–          Співпраця з ЗОШ №22 до Дня Св. Миколая;

·         Тиждень безпеки дорожнього руху.

·         Співпраця з музеєм міста.

З кожним роком зміцнюється матеріальна база дошкільного закладу. Цим опікуються: Краматорська міська рада в особі управління освіти, депутатський корпус в особі депутата М.Г. Йофе, батьки в ролі благодійників.

В 2019 – 2020 році придбано технологічного обладнання (електроплита, вентиляційна установа на харчоблоці) на суму 24 178 гривень.

Дошкільний заклад отримав посуд ( каструлі, глибокі , мілкі тарілки, блюдця, чашки, ножі, ложку роздавальну) на суму 2 167 гривень.

Отримали 20 дитячих столів, 12 двохярусних ліжок. М’якого інвентарю (дитячи матраци, постільна білизна, спецодяг) на суму 15 010 гривень.

Придбані електроприлади: світильники на харчоблок, комфорки на електропіч, енергозберігаючі лампи.

Дошкільний навчальний  заклад отримував протягом навчального року миючі та дезінфікуючі засоби:

-мило господарське,

-мило рідке

-септональ

-засіб для миття посуду,

-засіб для чищення посуду,

-засіб для чищення унітазів,

-рідкий миючий засіб для прання,

-засіб для миття вікон та дзеркал,

-кальцинована сода

Сума яких склала 16 906 гривень.

Для роботи в умовах адаптивного карантину заклад забезпечено дезінфікуючими, спиртовмісними засобами, паперовими рушниками, дозаторами, безконтактними термометрами.

Було доставлено 250 рулонів туалетного паперу та 750 пачок серветок на загальну суму 3 800 гривень.

Заклад забезпечили протягом навчального року канцелярськими товарами: клеєм ПВА, фарбами, олівцями, кольоровим папером, офісним папером на суму 3 234  гривень.

Загальна сума наданих управлінням освіти послуг та товарів склала: 225 151 грн

Протягом навчального року батьки надавали благодійну допомогу, як фінансову (оплата періодичних (педагогічних та медичних) видань, фінансування матеріалів на пошив дитячих костюмів для свят та розваг, так і матеріальну.

Так, в середній групі №5 було здійснено ремонт спальної кімнати з придбанням плафонів та штор.

В молодшій групі №3 було проведено косметичний ремонт ігрової кімнати, придбано килимову доріжку в спальну кімнату, встановлено вхідні дерев’яні двері в групу.

В старшій групі №1 проведено ремонт спальної кімнати з придбанням 3-х двохярусних металевих ліжок та плафонів.

З лютого 2019-го року в дошкільному закладі проходять ремонтні роботи по термомодернізації будівлі згідно Програми розвитку ООН. На 1 вересня 2020-го року замінено покрівлю даху, оброблено її протипожежними засобами, утеплено її, замінено всі дерев’яні вікна на пластикові та 2-ое вхідних дверей, утеплено фасад будівлі. Роботи з утеплення тривають.

Опираючись на програму сталого розвитку третій рік поспіль ми запровадили акцію «Збери макулатуру- збережи дерево» в якій приймають участь діти , батьки, колектив дошкільного закладу, отримуючи невелику, але все  ж таки фінансову підтримку. Є великий запит батьків на додаткові освітні послуги (гуртки з англійської мови, хореографії, оздоровчого напрямку), але це питання доки що залишається відкритим.

Навчально-виховний процес в дошкільному закладі забезпечували  педагогічні працівники, а саме:

 На 01.09.2019 р в ЗДО було: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 8 вихователів, 1 музичний керівник, 1 інструктор з фізкультури.   Всього 10 педагогів. Станом на  01.09.2020 р ситуація по кількості педагогів змінилася: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 5 вихователів, 1 музичний керівник, 1 інструктор з фізкультури.   Всього 9 педагогів.   За навчальний рік звільнилися за власним бажанням 3 вихователя (Волощенко О.М., Філіна Т.Г., Ягодка Т.І.). Станом на 01.09.2020  рік в закладі не вистачає 3 –х  вихователів.

За рівнем кваліфікаційного рівня у закладі дошкільної освіти на 01.09.2019 педагоги мали такі показники кваліфікаційних категорій:

За рівнем кваліфікаційного рівня на 01.05.2020 наступні  кваліфікаційні категорії:

У порівнянні з минулим навчальним роком підвищився відсоток педагогів з вищою кваліфікаційною категорією на 6 % і знизився з категорією «спеціаліст» на 7% . Зміни відбулися лише за рахунок плинності кадрів протягом навчального року.

Освітній рівень педагогів на 01.09.2020 / на 01.09.2019

 

Освітній рівень педагогів протягом останніх років залишається стабільно високим, що дає можливість для розвитку  професіоналізму педагогів, підвищення їх кваліфікаційних категорій.

            За віком на 01.09.2020/ на 01.09.2019

У порівнянні з минулим навчальним роком педагогічний склад змінився відповідно віку педагогів: більше 50 років знизився  на 8%, більше 40 років підвищився на 8 %, до 30 збільшився на 9%, до 30- знизився на 9 %. Відсоток змінився за рахунок того, що звільнилося 3 педагога (1- до 30 років, 1- більше 30, 1- більше 50).

За стажем роботи 01.09.2020/ на 01.09.2019

Щодо стажу роботи на 01.09.2020 більше  20 років в ДНЗ 67% педагогів, до 10 років- 23%. Позитивним є те, щов в закладі більше досвідчених педагогів, але  більшість з них може пійти на пенсію за вислугою років, що може привести до складної ситуації із забезпеченням кадрів, яка вже існує і на початок навчального  2020 -2021 року.

Аналіз педагогічної діяльності педагогів свідчить про те, що важко впроваджуються нові методи та прийоми, нововведення. Основною причиною є те, що молодий колектив складає лише 9 % педагогів, інші намагаються використовувати в роботі традиційні технології, мало відкриті до сучасного освітнього простору. Саме тому актуальним в роботі з педагогами у наступному навчальному році буде робота щодо введеня нових тенденцій в роботу з дітьми та батьками. Саме тому у 2020-2021 н.р. необхідно запланувати форми роботи, що стимулють педагогів до ознайомлення з новими формами роботи, сумісним педагогічним читанням тощо. Слід відмітити, що за рахунок проведення курсів вихователем-методистом протягом двох останніх років з основ комп’ютерної грамотності. значно покращився рівень педагогів щодо володіння ІКТ, тому в наступному році не буде працювати «Школа комп’ютерної грамотності», а педагоги можуть отримати необхідну допомогу вихователя- методиста в індивідуальних консультаціях та тренінгах.

Аналіз оцінювання педагогічного колективу показав, що пріоритетним завданням продовжує бути підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників за рахунок підвищення кваліфікації через курсову перепідготовку, проведення індивідуальних консультацій, самоосвіту.

Дієвою формою підвищення кваліфікації молодих педагогів є наставництво. Але спрацьовує воно тільки за умови, що зацікавлені в ньому повинні бути обидва учасника : і наставник, і той, кого наставляють.

 Всі кадри приймаються в дошкільний заклад тільки з випробувальним строком.

Збереження та зміцнення фізичного й психічного здоров’я дітей, формування в них свідомого  ставлення до власного здоров’я було і є основним завданням роботи дошкільного навчального закладу.

З метою контролю за станом роботи з формування у дітей елементів здоров’язберігаючої компетентності протягом року адміністрація закладу здійснювала контроль з таких питань: дотримання режиму дня з урахуванням вимог програми, організація харчування дітей, виконання рухового режиму протягом дня, організація та проведення загартовуючих процедур, організація та проведення прогулянок, відвідування ранкової гімнастики тощо. За результати контролю вихователі на 90 % впроваджують в роботу з дітьми систему фізкультурно- оздоровчих заходів, затверджену педрадою. Педагогічний колектив дошкільного закладу проводить планомірну роботу щодо  ознайомлення батьків з результатами фізичного виховання та загартування дітей, пропагує здоровий спосіб життя. У навчальному році  було проведено День відкритих дверей «Організація харчування в дошкільному закладі», конкурс стінгазет «Активний відпочинок нашої сім’ї», фотовиставка «Ми за здоровий спосіб життя», спортивна розвага «»Тато, мама і я –спортивна сім’я». Вся інформація щодо проведення оздоровчої роботи висвітлювалася на сторінці дошкільного закладу в Фейсбук.

Медико-профілактична робота здійснювалась відповідно до затвердженого плану. В дошкільному закладі виконувались всі заходи лікувально-профілактичного характеру: профілактичні щеплення, антропометрія, огляд на педикульоз.

У 2019-2020 навчальному році під постійним контролем було питання відвідування дітьми дошкільного навчального закладу та виявлення причин невідвідування дітьми днз. З березня 2020 р дитячий заклад було закрито на каратин, тому зробти повноцінний аналіз за рік не є можливим. За проміжок навчального року найвища відвудаваність спостерігається у жовтні– 71 %, найнижча у грудні– 51 % .

Аналіз відвідування за рік дає підстави стверджувати, що необхідно переглянути роботу з батьками щодо безпричинного відвідування дітьми ЗДО. Порівнюючи з показниками минулого навчального  року, можна зробити висновок, що загальна відвідуваність дітьми ДНЗ у 2019-2020 н.р. склала 63%, а  у 2018-2019 н.р. -64%. Тобто зменшилася не суттєво на 1 %.

Це питання обговорювалося на педраді, виробничій нараді.

Відвідуваність дітьми ДНЗ в середньому по місяцям

Найвища захворюваність була у листопаді, найнижча у вересні. Педагогічний колектив вважає необхідним продовжувати впровадження існуючої оздоровчої системи роботи  у наступному навчальному році. Підсумковий моніторинг результативності роботи педагогів засвідчив, що у  молодих педагогів не достатньо знань щодо врахування даних показників під час організації рухового режиму продовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор тощо. Тому з даного питання планується залишити питання на контролі у молодих педагогів.

Аналіз захворюваності за рік дає підстави стверджувати, що оздоровчі заходи мають позитивний результат, були своєчасними і потребують продовження у новому навчальному році. У порівнянні з попереднім 2018-2019 н.р рівень захворюваності підвищився на 4,8 %.

В 2019 – 2020 навчальному році виховувалося 29 дітей, які потребували соціального захисту: це дитина –інвалід Вероніка К., дитина-сирота Єлизавета К., діти із сімей внутрішньо- переміщених осіб 15 чоловік, діти із багатодітних сімей – 6 чоловік, діти із малозабезпечених сімей – 2 дитини, та діти, батьки яких є учасниками бойових дій – 6 чоловік. Всі ці діти користувалися пільгами на харчування. Цим дітям надавалась можливість відпочити в санаторії Смарагдове місто. Діти отримували в дошкільному закладі канцелярські приналежності ( альбоми, фарби, олівці кольоровий папір, гуаш і т.д). Батькам дітей, які опинилися в скрутному становищі пропонувалася допомога у вигляді дитячого одягу, іграшок, одягу для дорослих.

Аналіз харчування дітей ДНЗ протягом  2019- 2020 навчального року  показав, що в цілому харчування було організовано на належному рівні. Вихователі дотримувались вимог програми щодо виховання культурно-гігієнічних навичок, помічники вихователів  виконували санітарні норми організації харчування в групах.

Порушень технології приготування їжі не було.

Старшою медичною сестрою  і комірником  контролювалась якість продуктів від постачальників, про що свідчить вся наявна документація. Без супроводжувальної документації продукти не приймались. Своєчасно та правильно ведуться журнали бракеражу сирої та готової продукції.

З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей здійснюється суворий контроль за умовами зберігання та дотримання термінів реалізації продуктів і технологією приготування їжі.

Регулярно проводиться зняття проб страв, виставляються добові проби.

Харчування дітей 3-разове на 24 грн  ясла (37 грн сад), у т.ч. за рахунок батьків – 50%, за рахунок бюджету міста 50%.

До раціону харчування входять риба, м`ясо, птиця, овочі, молочні продукти. Технологічні картки є на всі страви Перспективне меню наявне. Аналіз показав, що у порівнянні з попереднім роком знизилися норми виконання риби,яєць,молока, сиру твердого,соків.

Назва продукту

2018-2019 (%)

2019-2020 (%)

1 м’ясні продукти                      89,1 96,2
2 рибні  продукти                      45,5 66
3 яйця 52,5 66,8
4 масло вершкове і рослинне  91,5 97
5 сир м’який                               69,2 78,3
6 молоко 44,3 32,7
7 цукор 98,6 99,9
8 крупи, борошно 79,7 100,8-96,3
9 овочі 74,6 89,3
10 соки 32,6 49,7
11 картопля 89,3 81,3
12 сир твердий 82,5 57

 

За 2019-2020 н.р. загальне виконання норм харування -76,1%, за 2018-2019 н.р.- 74,4%. Виконання норм збільшилося  на 1,7%. Особливо підвищився показник з м’ясних виробів на 7,1%, рибних на 20,5%, яєць на 14,3%.

В наступному році необхідно:посилити контроль за виконанням натуральних норм харчування. Особливу увагу приділити сиру твердому,зменшення на 25,5%.

 Причина невиконання норм – грошове обмеження.

У закладі харчуються діти  пільгових категорій:

·         безкоштовно:  діти, батьки яких є УБД – 11

·         діти ВПО– 15

·         діти-інваліди – 1

·         малозабезпечені-2

·         звільнені від плати на 50% : багатодітні сім’ї   –  5

Завідувачем та ст. медсестрою систематично здійснюється контроль за якістю продуктів та їх кулінарною обробкою. Результати контролю відображені в Журналі контролю за харчуванням, в протоколах виробничих нарад. Документація з питань харчування ведеться відповідно до встановлених вимог. Графік видачі готової продукції з харчоблоку дотримується.

Медико- профілактична робота здійснювалася відповідно до затвердженого плану. В дошкільному закладі всі заходи лікувально- профілактичного характеру: профілактичні щеплення, антропометрія, огляд на педикульоз.

Відповідно до вимог Закону «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. Результати перевірок з дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на оперативних, виробничих нарадах.

Недоліки, які були вказані в Приписах пожежної служби, обговорювались, усувались власними силами. Деякі з них усувались при підтримці управління освіти, деякі (встановлення дверей в щитову, установлення радіоточок) стоять на контролі управління освіти.

Протягом 2019 – 2020 н.р. випадків дитячого травматизму не було.

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці.

Результати перевірок з дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на оперативних, виробничих нарадах. За наслідками контролю видаються довідки та відповідні накази. Таким чином, контроль за необхідними і безпечними умовами праці, навчання та виховання у дошкільному закладі носить комплексний характер

Значна увага протягом навчального року приділялася питанню валеологічного виховання та безпеки життєдіяльності вихованців. Робота в цьому напрямку здійснювалася згідно вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина в дошкільні роки».

 Відповідно до вимог ЗУ «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над виконанням Угоди з охорони праці:

·         було розроблено комплексні заходи з організації безпечних умов праці відповідно до колективного договору;

·         відзначено Всесвітній день з охорони праці 27.04.2020;

·         розроблені і затверджені інструкції з охорони праці

Відповідно до Інструкції з організації охорони життя та здоров`я дітей у ДНЗ (Наказ МОНУ №985 від 28.10.2008) педагоги закладу планували та проводили наступну роботу з дітьми:

·         проведено Тижні безпеки «Щоб бути здоровим», «Увага! Діти на дорозі»

·         проведено тренувальні вправи щодо евакуації з  приміщень закладу;

·         моделювання правильної поведінки при НС різного характеру;

·         проведено Всесвітній день здоров’я;

·         заняття з навчання персоналу прийомам надання першої долікарської допомоги на випадок раптових ушкоджень, отруєнь, перегрівів, обморожень;

·         заняття з представниками МЧС щодо користування вогнегасником 

У роботі з батьками колектив обрав основним напрямом роботи формування у дітей безпечної поведінки у довкіллі та проведені наступні заходи:

·         розповсюдженні інформаційних листівок «Увага!Незнайомий предмет»;

·         залучення батьків до співпраці під час місячника «Увага! Діти на дорозі».

Таким чином, робота з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності в  ДНЗ проводилася на достатньому рівні. У закладі не було зафіксовано випадків травматизму виробничого характеру, дитячого травматизму. Створено безпечне середовище для перебування працівників, дітей та батьків у закладі.

У зв’язку з каратнином ,спричиненим хворобою Covid-19 ДНЗ міста почали свою роботу з 08.06.2020 р, але у зв’язку  з ремонтними роботами  термомодернізації будівлі  ДНЗ, діти закладу №34 з 08.06.2020 р. були переведені в ДНЗ №39, а потім в ДНЗ №60. В ДНЗ №34 вони повернулися тільки 11.08.2020 р. Тож оздоровчий період в дошкільному навчальному закладі№34 тривав з 11.08.2020 р по 31серпня 2020 року. Робота колективу в літній оздоровчий період була спрямована на вирішення питання щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи, створення максимально сприятливих оздоровчих умов для перебування дітей у дошкільному навчальному закладі, забезпечення здорового способу життя через системне використання різноманітних засобів та форм роботи з фізичного виховання, загартування та оздоровлення дитячого організму з урахуванням рекомендацій МОЗ України щодо поширення хвороби Covid-19.

     Щодо підготовки до оздоровчої кампанії адміністрацією дошкільного закладу здійснено комплекс відповідних організаційних заходів, а саме:

·         по ЗДО виданий наказ  «Про організацію літнього відпочинку та оздоровлення дітей в ДНЗ під час адаптивного крантину»;

·         проведені консультації, бесіди, інструктажі з педагогічним та обслуговуючим персоналом щодо організації оздоровчої роботи та охорони життя і здоров’я дітей влітку, правилам пожежної безпеки, дорожнього руху, профілактики шлунково-кишкових захворювань, попередження отруєнь дітей рослинами і грибами;

·         укріплена матеріальна база: поновлено іграшки, спортивне обладнання для ігор на свіжому повітрі і загартовуючих заходів, засоби медичного обслуговування;

·         відремонтовані, пофарбовані павільйони та ігрове обладнання майданчиків, завезений і замінений пісок в пісочницях;

·         розроблений план роботи закладу на літній оздоровчий період, яким передбачено зміст організаційно-педагогічної та методичної роботи, роботи з дітьми, методичного кабінету, оздоровчої роботи;

·         на педраді у вересні 2018 р. було затверджено режим дня на літній оздоровчий період, розклад навчально-виховної роботи, план спортивних та музичних розваг, але його було переглянуто та змінено у травні 2020 р у зв’язку з адаптивним карантином;

·         у всіх попередніх пунктах обов’язково враховували всі рекомендації роботи під час адаптивного карантину.

     Протягом оздоровчого періоду з дітьми систематично проводилися всі режимні моменти та форми работи ,заплановані літнім планом. Педагоги додержувалися вимог щоло адаптивного карантину.

     Велику увагу педагоги приділяли популяризації ідей здорового способу життя серед батьків та дітей. Онлайн конультування та корисні поради батьки отримували протягом всього літа.

         Слід зазаначити, що належна увага приділялась харчуванню дітей. Діти отримували необхідні речовини рослинного та тваринного походження, перспективне меню включало різноманітні страви, овочі, фрукти та соки. Умови прибування дітей в групах було обмежено, тож  всьго оздоровлено влітку 20% дітей .

За результатами проведеного аналізу роботи  під час літнього оздоровлення 2020 року роботу закладу вважати на достатньому рівні.

 На протязі 2019 – 2020 навчального року було зафіксовано звернення батьків стосовно:

–          фінансової та матеріальної допомоги ДНЗ;

–          переведення дитини з однієї групи в іншу;

–          дієтичного харчування дитини;

–          збереження місця за дитиною на час її відсутності;

–          додаткових освітніх послуг.

Всі звернення були прийняті до уваги, опрацьовані, результати доведені до осіб, які звертались.

Таким чином, аналіз роботи ЗДО за навчальний рік показав, що обрані форми і методи, об’єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи закладу. Річний план за минулий навчальний рік виконано на 85 %. Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінено як задовільну. Причини невиконання плану на 15% спричинені введенням карантину.

Виходячи з вищевикладеного, можна виділити такі загальні недоліки в роботі дошкільного навчального закладу :

·         недостатньо активно використовувалася онлайн  робота з дітьми та батьками  під час карантину;

·         педагоги мало напрацьовують матеріалів для сайту закладу,  що знижує імідж закладу;

·         недостатнє володіння дітьми навичками здорового способу життя.

Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи у 2019/2020 навчальному році, Програми розвитку ДНЗ на 2020-2025 рр.,  з метою усунення недоліків колективу дошкільного навчального закладу у 2019/2020 навчальному році визначає такі пріоритетні завдання на 2020-2021 навчальний рік:

  1. Формування моральних якостей дошкільників засобами художнього слова.
  2. Формування навичок здорового способу життя як компонента екологічної культури.