Пальчикові ігри, як розвиток мовлення дитини

Вихователь Муравченко Л. А. ДНЗ №34 провела практикум для дітей і батьків: «Граємо пальчиками і розвиваємо мовлення». Цим довела, що пальчикові ігри дуже цікаві та корисні, особливо в ранньому віці. Вони допомагають дитині швидше навчитися говорити; розвивають дрібну моторику, увагу, пам′ять і творчість.

Консультація для батьків

«Пальчикові ігри, як розвиток мовлення дитини»

Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикові ігри. Ці ігри дуже емоційні, їх можна проводити повертаючись з дитячого садка, сидячи в черзі до лікаря, у транспорті, та звичайно вдома. Вони дуже захоплюючі і сприяють розвитку мовлення та творчої діяльності. «Пальчикові ігри» начебто відтворюють реальність навколишнього світу – предмети, тварин, людей, їх діяльність, явища природи. В ході «пальчикових ігор» діти, повторюючи рухи дорослих, активізують дрібну моторику рук та мовлення. Тим самим виробляється спритність, уміння керувати своїми рухами, концентрувати увагу на одному виді діяльності.

«Пальчикові ігри» – це інсценування яких-небудь римованих розповідей, казок з допомогою пальчиків. Багато ігор потребують участі обох рук, що дає   можливість дітям орієнтуватися в поняттях «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз» тощо. На початку та вкінці гри необхідно включати вправи на розслаблення, щоб зняти зайве напруження у м′язах. Це може буде поглажування від кінців пальців до долоні, легке потрушування, помахування руками.

Із самого раннього віку необхідно починати роботу з розвитку дрібної моторики. Така робота повинна проводитися регулярно, тільки тоді можна досягти хороших результатів від спеціальних вправ. Завдання з розвитку рухів пальців руки мають приносити дитині радість, не повинні викликати перевтомлення. Велике значення в цих іграх має текст. Він має бути веселим, доступним для дітей такого віку. Необхідно пояснювати значення тих або інших  рухів чи положень пальців, зацікавлювати дітей у виконанні цих рухів, створювати позитивний емоційний настрій.

Пальчикову гімнастику розпочинають з найпростіших вправ зі знайомства зі своїми пальчиками – з їхніми назвами, призначеннями; згодом, коли малюк виконує вже прості рухи, можна ускладнювати вправи.

 Грайте з малюком, такі ігри формують добрі взаємовідносини між дітьми, а також між дорослим і дитиною!

Моя сім′я                                                                

Цей пальчик – мій дідусь.                                                     

Цей пальчик – моя бабуся.

Цей пальчик – мій татусь.

Цей пальчик – моя матуся.

Цей пальчик – я.

От і вся моя сім′я!

(почергове згинання пальчиків починаючи з великого, після закінчення промови – покрутити кулачком)

Схованки

У хованки пальці грали

І голівки заховали.

Оце так, оце так.

І голівки заховали

(ритмічно згинати і розгинати пальці)

Пальчики прокинулись

Задрімав мізинчик трішки,

Безіменний – стриб у ліжко,

А середній, там лежить,

Вказівний давно вже спить.

Вранці всі схопились враз –

В дитсадочок бігти час.

(пальчики по черзі згинати до долоньки; починати з мізинця, потім «Великим» торкнутись всіх інших, будити. На слово « враз» – кулак розтулити, пальчики «побігли» по столу).

                                          Підготувала вихователь ДНЗ №34 Муравченко Л. А.